Wednesday, March 23, 2011

Sejarah itu bukan kegemaranku

Siapa ada amek SPM tahun ni?? Boleh bagitahu dapat berapa A tak? Eh, bukan A, tapi A+. Kihkih..

Zaman aku dulu, takde A+. So, aku agak konfius, macam mana boleh ada simbol tambah ni? Untuk menerangkan bahawa student memang terlampau hebat yeee.. Hehehe..

Tapi, whatever it is, siapa-siapa yang dapat sejarah A+, memang aku tabik. Kenapa bukan biologi ke, add maths ke?? Pasal, aku memang lemah bab-bab mengingat sejarah. Sangat-sangat lemah..

Kalau time sejarah je, mesti aku tegakkan buku log, then aku tidur. Hahaa.. Namanya duduk belakang sekali, memang senang hati nak tidur. Takde orang nak kacau. Heaven! Tapi, agak hell bila result sejarah tak berapa nak menyukaaaiiinnnn bukuuiiittt! Eh, asal tercakap macam David Teo nih?

Tapi, takpe, Alhamdulillah.. Dapat jugak aku menjejakkan kaki ke Universiti. Wee..~

So, buat adik-adik yang form 4 sekarang, study elok-elok. Sejarah tu, tanamkan sikap patriotik sikit, baru senang nak ingat. Jangan ikut macam kakak kau ni. Patriotik saje, tapi tak pandai-pandai jugak. Yang lain je terlebih pandai. Hahaha..

So, untuk student yang dapat straight A's, CONGRATS ok!! :)

16 comments:

zulkbo said...

salam Cma..
sejarah pula kegemaran
saya dulu..sayang baru
sekarang nak di wajibkan..
apapun tahniah pada yang
berjaya SPM 2010

Kancil 8349 said...

Sejarah mengajar kita supaya tidak mengulang sejarah hitam dan sejarah juga memberi kita peluang untuk mengenal siapa kita sebenarnya...hehehe

I N S P I R A T I O N A L E F E K S said...

eh tunggu sy ke ? ... sy dulu dpt A1 .. kiakiakiakaia .. gelak MOria

pak long said...

salam..
kita memang minat ngan sejarah...

Encik Psychopath said...

i love history.

love story pun :)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

hari nieh ko berjaya juga...
alhamdulillah...

Sharinginfoz said...

kalau dulu suka maths dan add maths

Unknown said...

zulkbo: salam zulkbo..:) ermm.,,tpi sejarah tu subjek yg pling x ske..hihihi

Unknown said...

ums: hihihi...sejarah tu mmg la niza..yg tu mmg kena minat..haha..pasal sejarah hidup kite kn..hehehe..:P

Unknown said...

efeks: wah...hebatnye!! mesti duk depan skli time dlm kelas ni..hhehehe

Unknown said...

pak long: ye...pak long mmg sesuai minat sejarah..hehehe..:D

Unknown said...

psycho: hahaha...sy minat love story je..history kurang minat..hehehee..

Unknown said...

ms: ye, alhamdulillah......thanks dude!:)

Mr feckry said...

gua minat sejarah!

ashikin said...

shima...mcm mn nak dpt follower rmi??

pls help me...

Unknown said...

ash: erm...aku rase ko kena bnyk buat blog walking..so, ramai org tau pasal blog ko..:)