Thursday, April 14, 2011

Contoh surat perletakan jawatan | kelakar!

Hye semua! Rindu aku tak? Hehe.. Sorry, aku agak kurang berblogging beberapa hari ni (tipu ah kau!). Aku banyak habiskan masa dengan buat kerja yang masih berbaki before aku tinggalkan kerja aku yang tercinta ni. T_T

Nak la jugak tinggal jejak kat sini. Orang cakap, harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan? of cos la NAMA. Penting jugak tuuu.

Semalam, dah buat kerja gila yang langsung tak plan. Makan durian tepi pantai. Syok woo ditiup angin monsun barat daya. Memang best! Beli 8 bijik durian, 4 orang makan. Akibatnya?? Pagi ni, datang kerja rasa pening, mengantuk pun ada. Hakhak..

Picture? nanti aku update yep! Pasal, semua picture ada dalam camera kawan. Yelah, nak buat macam mana. Camera handphone ni, flash tak la kuat sangat time malam-malam neh.

Ha, ni aku tengah search contoh surat resign. Dan, aku terjumpa satu surat resign yang boleh pecahkan usus aku untuk hari ni. Jom, cekodok contoh surat perletakan jawatan!!


KULIANA BANOUS BT CHE ROSS


NO 834,LORONG BAHGIA
TAMAN SEJAHTERA
06600


MUHAMAD YUSOP
PLOT 131A,
JALAN PERINDUSTRIAN BUKIT MINYAK,
14100 BUKIT MINYAK,
SEBERANG PERAI TENGAH,
PENANG. 19 DEC 2005

TUAN,


PER : SURAT BERHENTI KERJA


Saya seperti nama diatas, ingin memohon berhenti kerja. Saya berharap
permohonan ini diluluskan. Berikut adalah sebab-musabab saya ingin berhenti
kerja:-

1. Saya kerap dibuli oleh senior.
2. Makanan di kantin tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau makcik senior yg kira.
3. Lagu 5'S tidak masuk dalam carta ERA.
4. Waktu rehat tersangat pendek 15 minit je... Nak beratur pun dah 20 minit!!!
5. KERJA BERDIRIIIIIIIIIII.......... Kasut takde sponge pulak!!!!!
6. Bas kilang tersangat laju.... Tersangat BAHAYA.....
7. Kalau setakat nak keja kilang, lebih baik tak payah ambil SPM. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!!
8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter pulakk.....
9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN.
10. Scan in/out sikit nak masuk kena beratok sampai GAT HOUSE nak bali kena beratok BULEH TAWAF satu kilang..
11. Pintu keluar masuk 2 shj. Pekerja beribu.... Masuk LATE marah!!! Balik LATE driver BAS pulak marah!!!! sampai rumah mak bapak pulak yang marah KAMI selalu kena MARAHHHHHH...
12. Boss kadang 2 ok kadang 2 tension sampai tak ingat 2 yang kami ni orang gak
13. Faedah 2 lain tak memuaskan contoh keja bagai nak tecabut kepala lutut profet shereing HAMPEHHH
14. BANYAK LAGI NAK HABAK TAPI KUT TAK SANGUP DENGAK KUT!!!!

Untuk pengetahuan tuan, saya telah berjaya menabung sebanyak RM 1.5 juta
selama saya bekerja sebagai operator. Wang itu telah saya laburkan dalam bentuk dinar emas. Setiap bulan, pendapatan saya adalah sebanyak RM890.
Inilah faktor utama saya ingin berhenti kerja. Terima kasih atas segalakerjasama ............
tunjuk ajar tuan selama ini dengan saya. Akhir kata, terimalah sebuah pantun
MAUTdari saya........ IKAN KELI.. IKAN KEMBUNG; ANGKAT KAKI
LLLAAAMMMBUNG...............

SEKIAN TERIMA KASIH....""

(sumber forum carigold)

Hahahahaha.. Ops ops! Usus aku dah nak terburai ni. Bye!! ;)

19 comments:

Nur Liyana said...

hahahha....konfem bos terima surat camnie..hahaha

Anonymous said...

hahahaha... bagus sekali suratnya.. notis 24 jam lah jwpnya... -saiful ghani

Fadzillah Kamarudin said...

pantun best tu...
heheh...

siti ika said...

hakhakhak.. gerenti diluluskan terus surat ni..

Mr feckry said...

weh gayah, durian kat sane murah tak?

Puteri Iqa Izyan said...

hahaha. ade jugak camni :P

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

hahahaha...

KELI OH KELI said...

wahhh..ada yg menyebut ikan keli di sini...so saya singgah ke sini...salam ukhwah!!

Unknown said...

liyana: hahaha..baru bce yg 1st line trus kena pecat..hahaha

Unknown said...

saiful: hahhaa..tula pasal..kalau la btl2 org buat gini..haaaaha

Unknown said...

sis ina: tula pasal..nnti ley la gune yep..hehehe..:P

Unknown said...

zulaika: bkn stakat diluluskan, kot2 die trus pecat..hahaahah

Unknown said...

feckry: ade kaitan ke durian dgn surat resign? hahaha..xde ah murah sgt..mahal jgk kalo nk yg sedap..huhu

Unknown said...

iqa: hahaha... ade..tpi just for fun jela..hehe

Unknown said...

ms: kuat btol ko gelak tu ceroi oi...xelok..haha

Unknown said...

keli: hahaha..cpt je ley hidu ey..kehkeh..

Hanim Mahali said...

de ke orang buat surat camtu bagi kat bos??? LOL

atie said...

pinjam sat na..nak letak atas meja boss.

Unknown said...

just stumble to this old post.. nice and funny resign letter. i wonder if the resignee actually submitted this letter..hehe..