Friday, October 28, 2011

Tapak kasut tercicir

Assalamualaikum

Macam mana hari dik non sekalian? Okay semua? Takde pape yang menjengkelkan malah membebalkan? Bagus.. Bagus..

Aku, macam biasa, mesti ada benda bang*** yang jadik kalau aku mula bercerita kat sini. Cuba tengok gambar ni. Konon nak kasik kau tertanya-tanya. Why? How? Eh?

Ni bukan entri nak show off yang aku beli kasut baru. Kasut ke? Ke plum? Ke, mempelam? Argh.. Wuteva. Cuma, aku cuma nak bagi sikit pengajaran aje. Sumpah, aku bukan nak show off ok. Aku ni pemalu sebenarnya nak cakap AKU BELI KASUT BARU. Kahkah!

Niat utama, nak pergi renew lesen hokayyy.. Bukan membeli dan belah. Ingat! Renew lesen.

Sedang berjalan menuju ke klcc dengan si Ida. Tiba-tiba....

Deng deng! Tapak kasut tibe-tibe tertanggal, tapi yang hujung mampu melekat. Maka perjalanan diteruskan dengan berjalan macam orang cacat. *Malu*

Tiba-tiba lagi... Zassss! Terasa tapak dah tercicir. OMG! Mula merasakan kaki belah kanan ringan semacam. Komfom! Dah tercabut. OMG lagi! Malu nak kutip, tapi aku kutip jugak. *Malu*

Sampai kt post office, aku dapat rasakan orang sekeliling tengok aku macam orang pelik. OMG lagi! Aku rasa, diri aku macam mengecil. Adakah ini perasaan orang yang dalam kondisi tertekan dan malu-malu?


 
Maka, aku pun ajak si Ida berperang ke Vincci dan Nose. Misi mencari sebijik kasut. Bukan sebijik, tapi 2 bijik terus. Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. Aku bukan takat lengan je, dah sampai leher.

Moralnya, sebelum mula berjalan, pastikan tapak kasut kau digam kukuh dan melekat elok. Jangan sampai tapak tercicir lagi.

Terima kasih Ida! You save my day. Kalau kau takde, komfom aku malu sorang-sorang. Kalau kau ade, at least, boleh tumpang malu aku sekali. HAHA! Thanks dude! :D

11 comments:

eZmALiZa said...

hahaha...lucu btol kak shima..hahaha :D ezma pulak penah tercabut tali wedges..mmg geram btol la...hahaha :D memalukan..tak pasal2 carik jugak 1 kasut kat TS.haahha :D nasib baik ade duit dalam tgn.kalo x, kaki ayam la blk uma..ahhaa :D

whiteapple said...

Yeay!! dpt kasut baru..haha... :p

lulu said...

makesure dlm kete ada kasut spare..kalo tapak tercabut, suh member pegi amek kan kasut tuh..hihi

lia fen said...

hahahah sabau je lah...

Mr feckry said...

kasut cap ayam le tu

Unknown said...

ezma: hahaha.. tali wedges pn penah jgk kak shima kena..time tu jalan pn cm org cacat..mmg salu nasib malang ngn kasut nih..haha

Unknown said...

cida: ha ah..yeay! dan duit aku pn mengurang..hahaha

Unknown said...

casa: aku mmg da byk kasut dlm ketenye..mmg simpan dlm kete..hehe..ni kes kt klcc..xkn la aku nk suh kawan aku gi amik kasut kt parking ..jenuh jauh..haha

Unknown said...

liya: hhaha..sabar jela..tpi ok jgk..bley pakai ksut len..hehe

Unknown said...

feckry: xdela cap ayam sgt..vincci je pn..hekhek..

Tapak Kaki said...

kawan aku pernah jadi macam ni jugak.. dia tak pergi beli kasut baru tapi beli celotape.. kasi cantum balik tapak tertanggal tu.hehe