Wednesday, February 8, 2012

Hari-hari mengadap benda ni

Assalamualaikum

Cuba teka, apakah objek yang aku selalu guna tiap-tiap hari selain daripada handphone, kunci kereta, komputer, or pape yang dinamakan objek ?

Jom kite kelih , apakah objek itu ~

Tadaaa ! (tangan di dada, mata ke atas, lidah terjelir)


CALCULATOR ! Yang berusia hampir 9 tahun. Bateri tahan. Tak pernah mampus. Memang terbaik ciptaan casio nih. 

Objek ni memang banyak berjasa. Dalam exam Mod Math ngan Add Math. Memang terbaik. Dulu guna benda ni nak kire-kire, sekarang dah apply untuk daily life. Memang berguna.

Iye.... Hari-hari lepas balik keje, aku akan memulakan proses pengiraan. Tak kisah la pengiraan ape pun. Tapi, pengiraan pms cycle, tak termasuk.

Mula-mula dapat gaji, tekan-tekan kalkulator ni, aku macam happy. Bila dah tolak semua fix payment, maka, terus macam nak histeria. Dammmm ! Apakah aku perlu ganti puasa dengan seberapa segera ? Hati aku berkata, YA ! Patut!

Ok, esok Insyaallah puasa. Nite peeps ! Eh, selamak malang sume ~

2 comments:

Mr feckry said...

uiks same la ngan gua

Anonymous said...

sejak belajar jad nurse.
langsung tak guna dah calculator ni.
rinduuuu
:(