Sunday, April 16, 2017

World Kidney Day [Fun Run]

Entri ni memang khas untuk Fun Run. Pasallll. Ni la first time ever aku join event macam ni. Eh dulu pernah la time zaman sekolah. I mean time dewasa ni haaa (malu nak cakap tua).

Pukul 630 dah terpacak dekat Taman Botani Putrajaya. Sesat jugak la nak pergi sana even dah pakai waze. Tapi aku memang sejenis yang suka sesat walau pakai waze ke, google map ke. Aku pun tak paham kenapa. Rasanye macam dah ikot instruction waze tu. Haha.


Sampai je sane, lepak jap jumpe si Ecah & Wani. Borak borak. Ambik gambar sket. Around 715am baru la start. Not bad la pasal aku and Ecah tak banyak sangat berjalan. Tapi time dah nak sampai tu masing-masing dah pancit chuols. So jalan jela jawabnye. Haha. Eh lupa nak cakap. Ni untuk 5km sahajoooo tapi azab nak habiskan rasa macam ''ehhhhhh. apehal tak nampak lagi tulisan TAMAT ni?"


So far sangat ok la. Ambik experience dulu. Memang berpeluh and rasa macam 'run' sangat hari tu. kehkeh. Next event ada lagi. Insha Allah yang tu kena komited sikit. Try ambik 10km ke. Hmm mimpi jela kot 10km tu. 5km ni pun dah rasa macam berlari 50km.



So ni la benda yang aku dapat. walaupun bukan emas, perak atau gangsa, tapi aku tetap bangga. Mak!! Tengok ni. shima dapat benda ni ! Hehehehe.

No comments: