Monday, August 17, 2009

WUT? RUN?

Erk? Lari ikut gewe/pakwe/bf/sayang/honey/etc?
Salah sorg kawan rapat saya gitau, sepupu die lari dri umah ikot gewe.
WTH? Haih. Still skolah, tapi da gatal ikot pakwe lari. Bukannye dekat. Jauh dari umah die tu.

Sib bek la polis sempat jumpe, if x, saya rase, kompom kawen kat siam. Hihi.
Mcm2 la. Budak2 skolah pon da reti bab lari2 nih. Kalo lari 100m ke, 200m ke, 400m ke, OK jugek. Ade faedah tuk umah sukan (saya umah merah ye).

Jdi, mak ayah derang perlu main peranan la kan. Kalo agak2 mcm xsuke pilihan anak tu, jgn la duk tunjuk sgt x suke. Jdi cmni la. MEMBERONTAK! (bukan saya ye). Nauzubillah.
Derang kena soft spoken ngan budak2 nih. Bukan hard spoken (ade ke word nih?).

Keburukan lari dari umah ikot perspektif saya:

1) Wat sakit kaki aje. Len kali nek jela keta tu, xyah nak lari2.

2) Wat abiskan duit aje. Yela, hari2 kena mkn byar sndiri. Pakwe pon sengkek aje.

3) Kalo korg mmg degil, pastu mak ayah pon xkesah kalo korg nak lari. Tak ke nyesal korang?Sah2, korang x balik dh. Haha.

4) Tak idop tenang. Yela. Camane nak tenang. Hari2 kena lari sane sini.

5) Nanti, idup x berkat. Tak dgar cakap mak ayah. Ish2. Kalo da nk kawen sgt, main la dulu kawen olok2 (ske main zmn kecik. Haha).

Sekian.

*Sayang dlm kelas skank n saya tgh kemas mau pulang umah mlm ni :)

No comments: