Tuesday, January 27, 2009

drift

tanggal 25hb tercatat la detik menyeronokkan dalam hidup aku..aku jela..faez aku x taw la cmane..sunuk ke..cemas..hehehe..sowi sayang..=p


fig 1: poses membukak nat ngan tangan (cam gagah je =p)

citernye bermule bile aku ngn faez stop kat petronas gambang..mase 2 faez nk isi minyak katenye...hehe..sambil aku duk dengar lagu lam keta,tibe2 aku nmpak muke kekasih hatiku cam panic je..aku tye la,"nape abg?"..balas kekasih hati.."tayar bocor la sayang.."

aku ingtkn cam bocor cam biase aje...rupenye..cm bocor kt tempat len je..dah la die nye ______ (benda yg diperlukan tuk bke nat tayar keta) xdek..ilang..mmg susah la nk bke tyar..sbbnye nat tayar 2 bkn yg biase ade kt cni..ni yang luar biasenye..bak kate abg bju kuning,"lenkali jgn pkai yg canggih sgt..",luah beliau...aku ngn faez senyum jela..hehehe..ingt 2 pesanan die sayang..hehe..

berbalik pada citer kite..setelah poses memasukkan angin berjaye (walaupun angin kuar gak ckit) dengan bantuan brader rempit yg pkai rim wane kuning di mana beliau dlm perjalanan pulang ke kuantan, faez ngn aku menyambung perjalanan..sesampai kt satu selekoh,aku x percaye, sayangku telah buat aksi drama drift..pergh!memang terer bagai ahli stuntman yg buat drift ala2 tokyo drift...(ni metafora yg aku saje nk tambah)..rupenye..tayar da kehabisan angin..angin dari luar xmuat nk masuk lam tiub tayar di sebabkn molekul 02 ngn c02 sgt besar (apekah yg aku tgh mepek nih?)


Fig 2 : poses letak gam kat tayar keta

kedian..kekasih hatiku bawak la keta 2 dgan keadaan slow smpai la jmpe tol Gambang..kiteorg stop la kat sane..seb bek la ade brader ni yg baik hati kol pomen cine yg tgah tido lena sebabnye esok 2 raye cine kan..tpi memang lambat gile la die dtg..bak kate faez,"die tgh basuh berak anak die..", hmm...aku terpikir.."apakah pengotor pakwe aku nih"...hahaha..=p


Fig 3 : muke tengah tunggu tayar keta diisi angin..hehe..

agak2 mcm keta kt tol 2 bnyk lalu lalang, baru la cine 2 mai..seb bek la die ade _______(benda yg nk bkk nat tyar keta)..kalo x memang balik nek bas la..hehe..lame jgk la nk kna tkar2 tayar keta 2...baru la aku taw betapa seksa nk tkar tayar sorg2..memang buat kaum hawa kena mtak tolong org beramai2...cm berat gile tayar...haih!..

kemudian apek 2 ckp,"kalau kat luar kena byar 50 hengget"..dengan selamba faez ckp.."xckup 50 nih",..haha.,,senget la pakweku nih..padahal ckup je..setelah poses tawar menawar selesai,faez bagi 30 hengget jew..ckup la nk bgi ang pau kt budak2 esok..hehee...

setelah poses di atas terjadi, kami pon meneruskan perjalanan dengan gembirenyeeee....~~ weee!!! ;)



* nat, rim = betol ke aku eja nih???
02 = oksigen
c02 = karbon dioksida

No comments: