Sunday, February 20, 2011

first time pakai handphone

Dalam kehidupan sehari-hari, mesti kita tak boleh hidup tanpa handphone kan? Tak kesah la handphone kau jenis bb (busuk banga) ke, iphone4 ke, iphone16 ke, jenis android ke atau jenis paling tahan lama nokia 3315, mesti nak kena pegang, usap atau paling cikai pun, mesti kau nak kena tengok dia ada kat tepi.

Apa kejadahnya semua tu?

Kejadah tak kejadah, handphone memang nak kena ada kat sisi aku 24/7! Kalau tak, mesti rasa macam ada missing something even bukannya tiap saat aku dapat text ke, call ke, video call ke, mms ke, voicemail or what so eva.

Dulu, masa first time aku pakai handphone, bila bunyi aje lagu kat handphone, berlari bagai nak rak! Konon, takut tak sempat nak angkat. Pasang volume 5 tu beb! Hahaha.. Sampaikan, kawan aku cakap,

"Mu ni dok dang dang nok angkat tepon.. Aku bukangnye telepong sekali je..Rilek ah..tau ah paka henpong lening.."

Ok, agak malu aku kat situ. Lepas kejadian tuh, bila dapat call aje, aku biar je dia bunyi banyak kali. Konon tengah busy, padahal cover lepas kena sound hari tu.

Bila dapat hantar mms lagi laa.. Lepas satu gambar, satu gambar send. Memang jakun tahap dewa dewi. Lepas amik gambar melekat kat pokok, amik pulak gambar melekat kat dinding. Hahaha.. Kebudakan sangat!(sampai sekarang pun macam tu *sigh*)

First time pakai handphone yang ada video call /3G, suka bukan kepalang. Yela, boleh tengok muka orang kan. Rare tu derrr...

"Oh dunia! Tengok la.. Aku boleh tengok muka bf aku! Tengok tu! Dia tengah sengih! Wah! Dia buat peace! Comeynye!!"


Tapi, sekarang, Alhamdulillah... Dah tak jakun, melainkan tiba-tiba aku pakai BB! Tak pun iphone! Memang ape segala jadah aku tak tau nak main dalam tu. Dan aku mungkin kembali ke zaman jakun macam dulu. So, pada users BB ngan iPhone, i need a tutorial how to use BB and iPhone! Hihihihi..~ :D (Konon macam nak pakai esok)

Later guys! Muahsss~ Salam..

7 comments:

pak long said...

salam...
kita dok pakai pone 3315..janji ada kredit..hehehehe..org semekin tak leh beli pon mahal...

Unknown said...

hahaha..xpe je pakai 3315..senang..xde org nk curik..

Anonymous said...

I recently found this website that I want to share with everyopne as they were a huge help when I was
working on a recent project. I needed to know how to do some stuff in PHP and they were able to provide
a tutorial sepcifically tailored to my needs. It was fantastic.

[url=http://teamtutorials.com]TeamTutorials[/url]

I recommend you hit them up and check them out if you need assistance.

Mr feckry said...

1st hp gua 3210 tau

ejoncb said...

hahaha...lawak cma..eh, meh nak review blog mu lah dlm blog aku..haha..byk sket traffik g blog mu nih..

p/s : sejak bila dah kurang keanak-anakkan blog mu nih.ekekeke

Unknown said...

feckry: ape kejadahnye henpon jenis tu?xpnh aku dgr..hehe

Unknown said...

ejon: haha..molek ah tu..review sedak neh..tules hok positif2 je..hahaa..:P

oo...sejak aku mmpi dok ley berenang dlm air salji baru nim..hehe