Tuesday, February 22, 2011

Position Batu api

Batu api atau nama saintifiknya fire stone memang terkenal di kalangan manusia. Tak payah nak cakap la kau tak pernah jadi batu api.

Mesti pernah walau sekali kan? Even nak beli sayur pon kau api-apikan si pembeli, tak nak kasik dia beli sayur yang tak elok. Kan? Ke nasihat namanya tu? Entah, aku pun jarang nak boleh beza antara nasihat dan batu api.

Kenapa nak jadi batu api?

Best ke jadi batu api amatur ni? Tak bergaji pulak?

Kalau aku, mesti tak nak buat kerja yang tak bergaji ni. Rugi beb! Rugi masa. Rugi wang ringgit. Rugi otak nak kena perah idea terbaik punya!

Kalau la position batu api ni bergaji lumayan, aku pun nak apply jugak. Tapi, make sure aku kena ada experience 1 tahun dan ada skills communication yang terbaik di ladang ternak lembu. Kau nak tak?? :)

"Biarkan orang berkata, jangan kita mengata. Biarkan dia jadi batu api, jangan kita mengapi-api. "

7 comments:

Mr feckry said...

batu api ni sebenarnya pada gua dia adalah jelmaan setan..

Chilabaey's Spot 2 said...

Header yang sangat cantik dan simple... Saya suka... :)

Unknown said...

huish,.,jelmaan setan? bhye tu..aku rase bukan..die dihasut oleh setan..

pak long said...

pada jadi batu api baik jadi batu nisan..ada jugak jasa kan shima...sama-sama kita renungkan

Fida Husain said...

sepertinya ini dah macam suatu wabak dari zaman jahiliah lagi kan. hmmm.
rindu cma....

Unknown said...

pak long: hahaha..lawak la pak long nih..hehe..btl jgk..ada jasenye..hehe

Unknown said...

fy: tula..dari dulu..turun temurun..huhu..emm..rindu fy jugak..lame xtgok kat cni..