Saturday, February 12, 2011

Tips untuk dapatkan anak comel :)

Ingat tak, hari tu saya ada tulis entri tips untuk dapatkan anak lelaki dan perempuan. Kali ni, saya nak share, macam mana nak dapatkan anak-anak yang comel. InsyaAllah... Jangan percaya bulat-bulat ok. Just for sharing.. :)
  • Baca surah Yusuf dan Surah Maryam
    Yang ni memang kena amalkan la time pregnant tu. Banyakkan baca surah Yusuf untuk dapatkan anak lelaki yang hensem, dan surah Maryam untuk dapatkan anak perempuan yang cantik. Amalkan membaca:
"Rabbana hablana min azwa jina wazurriyatina min qurrati aqyun waj alna lil muttaqina imama.."

  • Minum air soya
    Hah! Ni feveret saya kot! Soya! Sedap.. So, sape-sape yang nak anak dieorang putih, boleh amalkan minum air soya ok! Tapi, jangan banyak sangat, takut ada effect kat kandungan. Hehee..
  • Minum air kelapa
    Sape-sape yang nak anak derang gebu, boleh amalkan minum air kelapa. Tapi, pastikan kandungan tu 7 bulan ke atas ye kakak-kakak dan abang-abang sekalian.
  • Tengok orang yang hensem dan cantik
    Kalau boleh, tampal aje gambar Fahrin Ahmad kat dalam bilik tu. Before tidur, boleh tengok dia pastu bayang tu muka baby korang lagi 30 tahun. Hehehe..
Ermm.. Setakat ni dulu kot tips untuk malam ni. Hehehe.. So, sape-sape yang bakal bergelar ibu, boleh amalkan tips ni.

Tapi, ni semua kehendak Allah S.W.T. Kita mampu merancang, Allah yang menentukan. Kita sebagai hamba hanya mampu berusaha. Kan?

So, jangan berhenti amalkan membaca ayat-ayat Al-Quran. Sesungguhnya, itu yang terbaik untuk memperoleh zuriat yang cantik, hensem, pandai dan segalanya. :)

7 comments:

Nurul Mazni Sawal said...

percaya jugak benda nie.. Sebab ade kate afdalnye baca surah maryam dan yusuf ketika hamil. bukan ape. bagos dan hasilnye nanti, future parents tu jugak yg suke~ anak2 jadi yang terbaik.. :)

pak long said...

salam..
fuhhhhh..tips terbaikkkkk dari ladang

Cik Fasyareena said...

nati cma kena buh link kt mane2 neh.nti pegnen kkg senang nk cari..hehe~

Unknown said...

nurul: kan? so, amalkan membaca Quran..:)

Unknown said...

pak long: ha..pak long da otai..mesti tau ni..hehe

Unknown said...

fasya: haha..ok fasya..nnti wat kat sidebar..hehehe

Arinie Ghazali said...

Tips pasal air soya tu saya setuju. Minum ESP mmg terbaik =)