Tuesday, August 2, 2011

Kenapa perempuan hisap rokok?

Assalamualaikum

Ehem..Ehem.. Dalam pemerhatian aku untuk setakat 12.33am, 2/8/2011 ni, aku amati, dah banyak sifat lelaki yang perempuan dah follow kan? Contoh ey, aku kasik..

1) Smoking

Do you smelllllll what the girl is 'hembus'ing? Of cos la hembus si asap rokok. Berkepuk-kepuk beb. First time aku tengok, terus otak aku berfungsi dan keluarkan auta ni, "Oh, this is what we called, urban people". Aku tengok, aku rasa segan. Aku pun tak tahu nape. Bukannya dieorang buat benda tak senonoh seperti bercomolot atau ber'apa' sahaja di khalayak ramai. Ye idak? well, depends noksss...

Kalau kat kampung, susah sangat nak tengok anak gadis smoking, bukan susah sangat tapi jarang dan teramat susah, melainkan nenek-nenek otai smoking atas tangga rumah sambil pakai kain batik. Hekhek..

Why women smokes? Eces! Terspeaking la pulak koma ye. Well, shekali shekala, bukan shelalu shelalu puuunnnn kannn..

Dari kajian aku yang tak berapa tepat , kenapa perempuan hisap rokok;

- nak kurus ( yang ni mungkin benar atau tak. Kalau kau smoke pun, tapi tak exercise, boleh kurus ke? Kurus pipi ada la, pasal selalu sedut batang rokok tu. Hekhek..)

- elak stress (ayat common)

- nak cantik (baru aku paham, retis-retis tu sume cantik pasal selalu smoking kot. Betul jugak la agaknya kot. Haha..)

Besar nanti, mesti budak ni cantik. Kompom!! Ganda 23! Kebaboommm!!

Sebenarnya kan, aku nak kasik satu contoh tu aje, SMOKING. Sebab setakat dalam pemerhatian, aku baru nampak yang tu je. Kalau aku ternampak yang agak-agak split identity tu, aku terus update kat sini ye nokss..

Bubyyeee.. Twinkle twinkle little starrr.... kroh..kroh..kroh..~

15 comments:

zulkbo said...

salam..
mungkin duit dah banyak
satu lagi nak kesamaan dengan
lelaki, kaum tu kan ramai perokok?

Sabrina said...

Bismillah... (^_^)
Sokong sgt! Xske tgk pmpuan isap rokok...huhu...rase bengang sgt... Knape perlu isap... Rokok boleh memberi byk bnda negatif trmasuk susah tidur n kulit x bermaya n mcm2 lg(mgikut fakta dan analysis sy tgk kawan2 sy)..cm ne lak ngan kesihatan badan? Kalau ada baby? Cian baby tu....Bruk sgt image...xnmpak kool lgsung pn..mayb ada lelaki yg ckp cool...tp lelaki jenis apakah itu? N ape pulak mak ayh nye perasaan....Sedih2 :( sorry ye comment pnjang sgt...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kate kan xnak...

Mr feckry said...

laki ke pompuan ke, majlis fatwa dah sepakat keluarkan fatwa di mana rokok adalah haram.

deqyalalink in-situ said...

yang paling penting : STYLE konon2 !

Unknown said...

zulkbo: salam...ermmm...entah la, mungkin jgk..xtau nk labur kt mane kn..hehehe

Unknown said...

sabrina: np dear..nk komen sampai 14 ratus baris pun i ok je..hehe..:) emm..tu la kan..ape yg ade dgn rokok tu.. bkn lg menyihatkan tapi memudaratkan..zmn skarang,mcm2 perkara...

Unknown said...

ms: pada apa??

Unknown said...

feckry: eh, btl ke? dah tu, kalo haram, nape die jual lg kt org islam?

Unknown said...

deqya: yezzza sweetie.. style la konon..KONON...

Unknown said...

rokok oh rokok... kenapalah ramai yang nak hisap rokok... ^^

Admin said...

stylo mylo kot..hoho

Puteri Iqa Izyan said...

merokok sebab kurus.
tu yg iqa selalu dgr. tp siriyes bau rokok pun dah rasa lemas =D

Sameon said...

Errr.... blog awak sangat menarik... best jugak... tapi awak tulis kat atas "UNDERCOVER HER STORIES"...

Did you mean "UNCOVER HER STORIES"??? instead of "UNDERCOVER"? :-)

*just curious ~

Unknown said...

sameon: hi there..thanks nway.. ha ah..by right, uncover, tpi hari tu silap tulis undercover. so dh malas nk tukar..hehehe.:P