Monday, December 12, 2011

Night in Penang

Assalamualaikum

Semalam aku tak sempat nak sambung entry ke Penang, akibat simptom kemengantukan yang amat dahsyat. So, here you go, night in Penang. Memang tersangat fun fries !

Plan awal, nak pergi pesta Penang, tapi memandangkan jammed yang sangat padat, maka decide untuk pergi makan-makan dannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn karok ! Yuhuuuu ~

Enjoice!


At Restoran Sampan Queensbay. Kalau sesiapa berminat nak datang sini, tolongla, order makanan lain selain ikan bakar hokay. Portion ikan bakar kat sini sangat la kedekut noks. Macam kasik ikan terbantut je ! Total makanan kat sini malam tu around RM60 plus plus. Tak la mahal mane, tapi ikan terbantut tu aku tak suke. Kalau nak jual, kasik la ikan yang banyak isi.  T__T

Kalau nak makan ikan bakar, aku suggest dekat Nurul ikan bakar or Hammer Bay. :)


Asyraf suka buat peace. Dekat mana-mana yang ada picture asyraf, harus ada peace. Ok ok.. He loves peace kot. No war. Hehehe.. Bukan nak puji la, but he such a good friend ! :)

Dari zaman aku kat kampus sampai la sekarang, suka sangat tolong-menolong. Senang cakap, banyak jasanya. Hehehe.. Bukan senang aku nak puji kaum lelaki melainkan boyfie aku je. Kira, Asyraf lucky one la. Hakhak !


Lepas kekenyangan, kami bergerak ke Neway Queensbay. Sangat awesome kat sini. Tapi, harga dia boleh tahan 'murah' ah.. Nasib baik la share-share duit kan. Kalau ada orang yang kena open table malam tu, memang kesian. HAHA ! (lucky me)


Merry Christmas ! HOHO ~


Kau nampak tak limpahan makanan kat sini ?? Ni bukan takat buat pesta menyanyi je, pesta makan makan sampai kenyang pun boleh. Kalau makanan habis, boleh refill. Best kan ? So, nak bawak ramai-ramai pun boleh. Lagi ramai, lagi jimat. I like benda yang boleh cut cost ni. HAHA !


Kalau menyanyi dengan semangat, harusla perut mudah lapar, maka boleh ngap sambil menyanyi. Pergh.. Terbaik. Ala-ala redbox jugak la. Tapi, aku rasa macam best je Neway ni. Kat KL pun ada Neway ni. Kalau tak silap, ada dekat Times Square. So, kau boleh la try pergi sana. :) 
Tu je kot yang aku nak cerita buat masa sekarang. Aku nak masuk tidur. Esok dah start kerja. Caiyok ! Semangat semangat ! T__T

9 comments:

Chilabaey's Spot 2 said...

Lama tak singgah sini beri komen dan lama jugalah tak ke Penang... Sihat...???

Tie HT said...

best nye merendek kat penang :)

Mr feckry said...

p[ekena cho ke teow tak?

J.Syazwana said...

kawan saya cakap pesta penang dah tak best sangat.
tak tahu lah
tak pernah pergi pon.
hehe

Asyraf said...

Waahh.. Sy dipuji.. Tq2..haha.. Mmg best dpt reunion tp malangnya kejap je.. N ada yg cma tertinggal nk citer ni.. Sape ntah kalah mlm tu? hahaha

Unknown said...

chila: same la..sy pon lme x singgah blog kamu :)

Unknown said...

tihara: ha ah..sgt best! hehee..jom2..

Unknown said...

feckry: tak pun...char kuey teow best kt seberang la..hehee

Unknown said...

syazwana: sy pon x pegi..maybe kot x best..tpi still jalan sesak..hmm..