Tuesday, June 2, 2009

6 jam berjalan-jalan ;)

Today lil bit different with the other days. Y? = Aku kuar jalan-jalan for 6 hours!Yeah! From 4pm++ something till 11pm++. Haha. Very tired lor but enjoyed.

Firstly, hari ni aku pegi 2 kenduri kawen kat area umah aku. As always aku pakai simple aje. Baju kurung hitam. Haha. Tak mau capap di waktu tengahari yang panas terik. ;) Aku pegi ngan mak sama adik aku, Awin.



Nasi minyaknye amat sedap. FYI, aku xmakan nasi minyak basically. Tapi, aku dah lupa camane aku ley termakan nasi minyak yang sedap, sehingga la aku boley makan nasi tu till now. Baru je lagi aku belajar makan nasi minyak nih.




Masuk je dalam umah pengantin, mula2 aku usha, pelamin ngan barang hantaran dia. Dia nye barang hantaran warna hitam menawan. Sedondong ngan baju aku la plak. Ish2. But, nice jugek buat hantaran warna hitam nih. Look cool! ;D



Nak jadikan cerita, pak sdare aku ade datang umah. Then, derang ajak makan sotong celup tepung kat Pantai Teluk Ketapang. Yeah! My fav! Hehe. ;)
Kami pergi beramai-ramai ke sana.



Kami makan sotong, udang ngan ikan celup tepung. Fuh! Memang tip top makanan kat sini. Tak sia-sia aku ikot. Haha. Aku ngan Cik Su makan banyak gila sotong. Dia ngidam dari last month dah, but skank baru ley balik tengganu. Hehe. Sian Cik Su.





Lepas melicinkan makanan kat kedai pak cik ni kami menuju ke tempat yang tuk family rehat-rehat. Ramai je orang even ari ni weekdays. Ingatkan weekend je ramai orang. Ish2. Maybe school break kot. Maybe.



Then, Awin ngan Qihah nak beli layang2. So, belikan le tuk derang. Si Awin nak Minnie Mouse, while Si Qihah nak Sponge Bob, so berterbangan la dua-dua benda alah tu kat langit. Dah lame aku tak pegang layang2 nih.

Zaman kecik-kecik dulu, pernah le tengok ayah buat wau. Besar. Guna buluh ngan kertas ape ntah. Yang ade warna-warna. Pastu ada tali yang halus tu (aku lupe name pe).



Terbanglah wahai layang2 yang indah! Langit menanti dirinya di sapa sentuhan kamoo! ;)



Aku pulek jadi pengacau Awin. Hehe. Dia takut nak pegang layang2 tu. Sebab, takutkan layang2 tu angkut die skali naik langit. Hehe. Macam-macam la. ;D



Dah habis kacau Awin, aku duduk jela atas pasir yang x brape nak putih tu. Hehe. Rehat-rehat sambil mesej buah hati. Rindu pula tatkala tengok laut. Cewah! Haha.



"Jual! Jual! Jual! Sape nak beli layang2?? RM12 satu yang besar!", hehe. Aku tolong promotekan aje nih. Haha. Xdop kaitan pun. Camni la aku duk tengok laut ngan layang2. "Bestnye if u r right here now with me Darl.", hatiku berbisik halus. ;(



Untuk hilangkan perasaan syahdu tu (konon la), aku pon pinjam la layang2 si Awin. Haha. Time for me to show my talent! Ngee! Padahal tak pandai mane pon. Tok yang tolong aku time benda alah tu nak rebah ke bumi. Hebat la Tok! ;)



Dah agak nak maghrib, Cik Su ajak menunaikan solat kat Masjid Kristal. Kami pun pegi la menunaikan solat maghrib kat situ. Subhanallah. Cantik sungguh masjid tu. Kat dalam pun indah sangat dengan ukiran-ukiran Al-Quran kat bumbung ngan dinding! Ramai yang datang solat di situ. Alhamdulillah. At least, ada yang datang tuk menghidupkan masjid tu dengan solat berjemaah. Bukan untuk tatapan aje.



Pas solat, kami pegi Taman Syahbandar. Kebetulan aje, ade ekspo. Aku pon x tau ade benda tu kat situ. Ada konsert skali. Tapi aku x capture pic. Ramai sangat orang. Ish2.



After jalan-jalan tengok barang, mak sdare aku yang sorang lagi kol, ajak makan skali kat restoran somewhere area tu jugek. So, kami pon makan la same-same. Dah kenyang sume, kami pun pulang dengan kepenatan yang amat!


Lastly, sampai umah. Bagitau buah hati, then rehat. Hehe. What a lovely day!

p/s: Nanti nak ajak sama buah hati makan kat Pantai Teluk Ketapang. Ari tu juz makan jagung bakar yang amat bez! Hehe.

No comments: