Saturday, June 27, 2009

Seminar Busana Muslimah


(posing before pegi seminar. Sempat aje.Haha)

Serunuk amat hari ni. Y? Sebab saya pegi Seminar Busana Muslimah. Hehe. Macam-macam saya belajar kat sane. Mule dari penampilan (hujung kepala hingga hujung kaki) sampai la gaya matching pakaian. Hehe. Wah! Teruja saya kat sane. :)


(Datuk Rahin rasmikan seminar)

Start at 830am till 500pm. Really enjoyed! Rugi sangat sape xpegi. Hihi. Personaliti yang datang sorang aje. Fara Adiba. Cantik sangat die n she's so nice! :)


(Waawa.Macam xmo lepas nih)

Kedian, ade la kata-kata keramat yang kuar dari mulut Kak Fara ni. Hehe. Tapi,xley la mention kat sini. Nanti orang cakap riak, tak baik. Hehe. So, saya juz cakap kat abang aje. Biar saya riak ngan die aje. Hehe. ;p


(Model-model yang tinggi macam galah.Hehe)

Tengah-tengah duk syok tengok fashion show nih, tetibe cam kenal aje budak 2 orang yang jadik model tu. Rupenye Zie purple ngan sheikh apih. Haha. Rupenye sahabat-sahabatku tengah duk jalan kat blue carpet tuh. Hihi.



(Model dinding.Hehe)

Kedian, Prof Sulaiman pulak gave us some information about the type of songket. Wah! Sume songket tu cantik bangat! Mesti mahal gile! Each of the songket, has their own meaning. I mean, contohnye corak melintang means hubungan sesama masyarakat while corak songket yang menegak means hubungan manusia dengan Allah S.W.T. :)


(Prof tengah semangat tuh!)

Yang penting jangan beli songket pakistan coz most of the corak berterabur, means there are something about the soul that is trapped inside the songket. Wawawa. (macam ada kuasa jahat ngan baik aje)


(One of the kebaya yang saya suka. Green!)

Afta abis seminar ni, saya solat and terus gerak pegi Terengganu Trade Center (TTC) wif mak n also Kak Ta (jiran saya) . Hehe. Mak nak pegi tengok cadar. Ada lelong. Wee! :)

Kedian, kami beli durian 6 bijik (RM30), then terus pegi makan kat Pantai Batu Burok. Wahaha. Syok yang amat. Saya makan dengan banyaknye!Serunuk! Hehe.


(Mak tengah belah durian.Hehe)


(Kami melahap dengan senang hatinya. Hehe)

Skank still lagi rase durian dalam perut. Hehe. ;)

Daa~


No comments: