Friday, January 8, 2010

INFORMAL LETTER (part 2)

sambungan..

Semalam siang, aku nampak kau masih bersedih. Aku pilu tengok kau keadaan macam tu. Hati kau meronta-ronta kan nk jumpe member2 kau kan? Aku paham. Tapi, kau diam kan aje. Haha. Memang pakar la kau ni kau bab diam-diam nih. Haha. Ok. Back to the story. Semalam, kau langsung xmakan pape kan? Aku nmpak aje nasi minyak atas meja kat dapur. Tapi, kau langsung tak sentuh. Perot kau x lapar ke wey? Aku nak tolong makan, tapi aku kesian kat kau. Last2, adik laki sebat sume nasi minyak. Isk3.

Petang semalam, kau pegi mereleasekan tension kau dengan berjoging. Memang hebat beb! Aku tengok kau lari 3 rounds xhenti2 sambil kau sumbat earphone kat telinga kau. Percikan peluh kau menggambarkan sedih kau time tu. Aku tau, kau tengah pikirkan sesuatu. Aku simpati. Tapi, aku xmampu buat pape pasal kaki aku terlekat kat longkang (ok. Aku tipu)

Malam semalam kau lapar. Lapar amat sangat. Angin kus kus dah masuk dalam perot kau. Kau nangis pasal sakit perot yang amat sangat. Tapi, kau xcakap kat sape-sape even kau punye mak. (Kalau aku ade buat silap kat sape-sape aku mintak maaf banyak-banyak ye.) Kau mengajak family kau makan kat luar. Dieorang angguk setuju. Kau gembira bukan kepalang.

Time makan plak, memang sial btol la. Kau nak makan pon xselesa. Aku nampak kau xselesa. Pasal ade sekor mamat duk usha kau tengah makan kan? Bangang betol! Kau pon alih kerusi duk sebelah ayah kau. Baru la kau ley makan ngan senang hati.

Aku tau, hati kau nak bawak kereta ayah kau kan time balik? Then, ayah kau bagi kau bawak. Oh! Aku rase cam nak terberak aje time kau bawak. Pasal pe? Lambat weyh! Motosikal pon ley pintas kau. Hahaha. Last-last, kau rase tercabar, kau pon tekan pedal nk pecut laju. Lepas tu, aku tak jadi nk terberak pasal kau da pintas segala motosikal kat tepi.

Malam tu, kau da ok. Akhirnya, aku tau, rupenye kau sedih pasal kau tak ley bawak keta sebelum ni. Dan kau gembira bila bawak keta. Wow! Kau memang sengal,shima!

p/s: pecah kaca, pecah sampan, sudah baca, harap simpan.

5 comments:

misz benida said...

sengal+bengong..hahaha
hbt la ko gi jog..i kgum sma u..aku kalo nek kete ngan ayh aku,jgn hrp la bole drive..sbb tu aku suke kua ngan mmbr2..nti ckp,"abah,ore nk tbik ni..nk guna keto deh"..bjak x aku??

Anonymous said...

oh, igtkn pasai pa. kureta upenye. HEHE

Unknown said...

benida::ko kagum?oh!malu i.hehehe..ayh aku bagi aku bawak keta time die ade lam keta je..kalo aku bwak sensorg kompom xkn baginye,..hehe..

mimi:: xdop pasai pe pom..hehhe..pasai keta je..hhehe..:)

Asepsulahari said...

asalammualaikum LIL GIRL salam kenal kenal dari saya andy dari indonesia,silahkan berkunjung ke blog saya

Unknown said...

asepsulahari:: tanx 4 visiting..jgn lupe dtg lagi ye..:)