Tuesday, May 17, 2011

Lrt edukesennnn ~

Hari ni still kat subang. Memeram diri dalam rumah. Malas nak keluar. Panas oh sekarang. Tapi, petang mesti hujan.

Kelmarin, time aku nak balik kerja, hujan lebat gila. Time tu around 7 something. Aku dah cuak. Risau, dekat Lrt takde orang. Padahal, orang punya la ramai. Haha. Itu namanya, penting lrt edukesennnnnn~

Time tu nak cross jalan, tapi aku tak boleh nak cross. Hujan lebat yang amat. At last, ada aunty ni nampak aku macam kesejukan kat tepi lobi (konon cerita sedih kan), dia pun ajak aku tumpang payung dia.

Ya Allah, aku bersyukur sangat-sangat. Kalau nak tunggu hujan serik aku tak tau la sampai rumah pukul berapa.

Dan, namanya JAKUN, maka jalan nak pergi Lrt pun aku sesat tau! Haha. Pusing kat tempat sama bape kali entah. Memang senak betul kepala.

Finally, jumpa jugak. Dengan penuh kegembiraan aku beli tiket. Haha. Sengal betul. Hopefully, lepas ni aku dah tak sesat lagi dalam klcc. Kahkah.

10 comments:

Mr feckry said...

welcome to urban city..moh le jenjalan ke putrajaya,

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

lambat aku nak paham edukesennn tue...
education upenye...
kuang tol la..
hahaha,...

Louis said...

hehe boleh pula tersesat .. hoho

Encik Psychopath said...

kampung btol. haha.

JANE said...

bestnye cik G. new life. new work. new surrounding..

mane gambo? nk kelih

Anonymous said...

hati2 naik LRT :)

cik Umi said...

xpe,pelan2 kayuh kaki...lama2 jd tempat datim, pro da la...hehhee

enyheartsdiamond said...

hehehe.. lrt tu byk berjasa pada eny bila nak g mana2 :)

KELI OH KELI said...

haha..begitu ceritanya....apapun lepak rumah adalah xtvt yg paling saya nanti2 kan...rumahku syurgaku!

Puteri Iqa Izyan said...

nasib baik ade lagi org baik mcm tu ^^_

kak shima, kalau iqa pon mesti pening gile men2 LRT ni. mmg kne amek LRT edukesenn. haha