Monday, February 8, 2010

PETANDA KEMATIAN.

Fuh! Lega. Baru aku dapat berehat dan mengupedate blog aku ni. Aku skarang jadik freelancer la plak. Tolong-tolong mak aku buat kerja opis dia and i'll be rewarded. Hehe. Sangat tak boleh harap betol! Ade ke patut mintak gaji ngan mak. Haha. Takpe. Ni kes desperate. No hal beb.

Siang tadi, aku lawat ayah sedare aku sakit la kan. Pastu, wife dia cerita la kat aku ngan my mom macam mana maid dia before nak meninggal dunia. Dia cakap, arwah selalu nampak anai-anai ngan semut-semut kat atas lantai, meja makan, perabot, pastu bagitau dieorang. Tapi, akibat kejahilan mereka (kata wife ayah sdare aku), mereka tak dapat agak tu la petanda arwah akan meninggalkan mereka. Sangat insaf bila aku dengar cerita ni. Lepas ni, aku perlu muhasabah diri. Aku undur diri dulu sekejap.


18 comments:

cik.pija said...

erk.
betol ke macaam tu?
tak penah tau.
huhu

enche tomyam said...

ye ke...masa arwah ayah saya tahun lepas tader pulak tanda2 gitu...tapi apa yg pasti bila di saat tibanya kematian, pandangan jadi gelap gelita walaupun mata kita celik....

deus X machina said...

insaf

Cik Fasyareena said...

alahai..
gitu lak..
kalo arwah nenek sedara fasya,dia bunyi anak ksayangan dia duk masak-masak kat dapur.pastu beria cakap kt maid dia yg ank dia nga masak.padahal anak dia tu duk KL..cian arwah,maybe rindu sgt nk jmp anak la tu..
den.2,3 ari pas tu,Allah dah jemput dia tnp dia sakito r what..
ermm..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

mcm tue eh tanda kematian???
xpernah tahu la..

Unknown said...

eja:: emm..tula.kite pon baru taw.salah satu petanda la tu..

Unknown said...

enche tomyam:: emm..tanda kematian banyak kan..

Unknown said...

deus:: alhamdulillah..

Unknown said...

fasya:: emm..sian kat arwah..rindu kat anak-anak..nape anak2 xbalik..isk3..

Unknown said...

meniti senja:: tu salah satu..aku pon baru taw..

luvly mya said...

orang yang nak meninggal nie selalu akan bagi petande kat kita..tapi kite tak penah nak perasan.bile die da meninggal baru perasan pe yg die kata tue petande die nak meninggal..huhu

Solehah said...

mcm2 kan..takut kan kalo ingatkan mati..

Unknown said...

mya:: ha ah..btol tu mya..kalo org yang tak jahil,mesti akan perasan..

Unknown said...

solehah:: emm..2la..takut..

Era said...

eh ye ke? isyh takut..

Anonymous said...

ade pljrn disitu cma!

Unknown said...

kf:: emm..baru belajar semalam..:(

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

dasat...
aku baru2 sgt tahu...
hehehehe...