Wednesday, August 11, 2010

Kisah Berkisah Lagi

Ok, berbalek kepada offer kerja as software tester itu. After aku join company nih, aku kena pergi overseas tuk training selama 8 months. Dalam kepala aku, duit dan vacation. Kekeke. Tapi, ada benda laen yang aku perlu amek tahu dan cik isketambola dah menyedarkan aku semua tu. Ngeh3. Cik Isketambola berat nak lepas aku pergi sana. Macam-macam dia suh aku pikir. Tapi ada betulnya jugak lepas aku dengar pro dan cons die. Mak aku ok aje, but ayah aku just senyap. Kalau senyap tu, memang aku kena paham-paham sendiri la. :(

Employment agreement dah dapat, so sekarang semua atas aku. Reject atau accept. Hati berbelah bagi. Kerjaya, cita-cita dan cinta. Cewas! Boleh la noks sekalian buat tajuk novel ke, drama melayu ape ke. Aku tak kesah. Yang aku kesah, kepala aku dah berputar putar ligat duk pikir pasal neh.

Rezeki ada kat mana-mana. Yang penting jangan berhenti mencuba. Yakin pada diri sendiri. Itu yang penting. Dan kalau aku quit keje aku sekarang, pasti aku rindukan kawan-kawan exec aku. Pasti.


Mereka periuh hidupku. Eces! Teremo pulak. I'm sorrryyy~ Lalalaa.

12 comments:

NAZ said...

why not try :)rezeki ada di mana mana tapi datang nya entah bila lagi kita tak tahu

zhoprenia said...

oversea ke mana cek? ;) sound interesting

besi said...

selamat berpuasa shima....

Moumo said...

kne g obersea mne?
bestnye,kalo aku g dh wei
aku ne tadop reason nk g jauh dr mesia ne.
pok aku suh study mls,pastu xdpt peluang kje obersea.wakakaka..
mu trime ke dop?
aku wendu png gop.
ari tu konvo g pn..
reunion nt kot g.
mu g dop reunion?

Unknown said...

naz: nk try, tapi kena pikir banyak benda..deep thinker..kekeke..

Unknown said...

eton: kat belgium eton..huhu..mcm mane rupe org sane pon aku tak tau la..

Unknown said...

besi: tq.. selamat berpuasa kat kamu juge..:)

Unknown said...

mc la: eles..merendoh diri skmo mu mc la.hahhaa..ngade nguh..emm..obersea tah belgium nuh..yakk..mmg mikir la aku jadinye..reunion yg kat umh husna tu ke??kalu xdop keje insyaallah, aku gi la..mu gi dop?

Moumo said...

salah2,mse konvo aku xg pn.
aku kje sabtu (mncari rezeki utk rembat hngbag baru).wakaka..

aku pn xthu ag g ke dop nt reunion..
tp hrp2 lh g r.
nk tnye mmbe2 kite dk area KL dlu

Unknown said...

reunion kat penang op..awop2 rama duk KL op..senang r mu ley konvo ramai2..aku ni, nge pier la..xkn mat lair kot..haha..

Moumo said...

eh,mu bkn baek ko ngn ye.
wakakaka
bdk2 laki meme rmai,
tp sp dio mne nk ngajak weh
payoh gile
aku kalo g pn konvoi ngn sep2 prpn la

Nadd said...

i vote for software tester!