Tuesday, November 9, 2010

Sedap ke dear??

Facebook ke, fesbuk ke, fb ke, sume same.. Konon, sape yang tak de menatang nih, kirenye boleh dianggap jahil dan kuno.. tapi, harus ke kita melabelkan orang yang takde fb ni dalam golongan jahil?? Dulu, aku pernah jahil.. antara bibit-bibit kata yang biase aku dihidangkan dan cara paling bijak aku menjawab!

" Mung ade fb dok?? add ah aku..".
"oh..ade..nanti aku add mung..tunggu dapat internet dulu", biarpun sumpah aku takde fb kot time tuh dan mesti kawan aku tunggu sambil menyumpah seranah pasal aku tak add jugak die!kahkah..

"Mung tengok dok fb *polan si polan*..gile ah..ganah lenim..".
"Erk?? aku dok add lagi..dop jupe cari..ramai sangat dalang tu..", sumpah aku tak de fb jugak time neh..kahkah!

jadi, aku makin gelisah bila semua orang duk tanye pasal fb.. sedap sangat ke fb ni? hebat ke? up to date ke?? hot ke? ke saje je kau ikot orang..?

semua macam nk tunjuk hebat kalau dieorang ade fb..macam la dapat award kalau buat fb neh.. wth!? aku boley je hidup pakai friendster dulu? dulu ok..hakhak.. cume yang aku noticed, manusia-manusia yang add aku kat friendster, kebanyakan lesbo dan aku tak tau datang dari mane..cis! masing-masing nak tunjuk bukit cerakah la, banjaran titiwangsa la..khak tui! sorry dear, aku bukan jenis suka perempuan, but i love to look beautiful girls..pfftt! but, aku lurus dan sentiasa lurus taw!

akhirnye, aku tunduk pada kemajuan teknologi.. aku buat jugak akaun fb neh.. at least, kalau orang tanye, aku boley jawab dengan bangga!

"oooo...add la aku....name aku cik gayah..name aku nazatul shima..nama aku shima sabri..name aku si onde-onde!!"..


semua tu nama samaran aku kat fb.. letak cik gayah, lekat pulak orang duk panggil cik G. uduh benor bunyinye..kahkah..tapi takpe..as long as aku tak sakitkan hati sape-sape, it should be ok..ade ke mak cik gayah terasa? gayah tak kesah! kahkah..

dan akhirnya... menjadi tempat aku bertemu dengan kawan-kawan lame..iye! sangat lame! zaman tadika pon ade..ade yang kurus, makin gumuk, makin cantek, makin erkk... sume ade lah! cukup pakej! kihkih..

ok, nak gi makan free kejap..biase la ujung-ujung taun nih.. semua kelas buat jamuan akhir tahun..maka, aku pon boley save duit makan tuk kawen..hakhak!;)

13 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku juga kuno dulu..
fb baru wat gak..
setelah semua dalam umah nieh ade fb...
termasuk mama aku..
baru aku ade...
hahaha...

CT said...

camtulah perubahan teknologi dari masa ke semasa dik...tp mmg best ada blog...hi3

Weeda said...

kak cma....

gane nak jadi eio ek?

Nadd said...

ooo, curik tulang ye update blog time keje.. hehehehehe... *joking*

nad duk pk ape la bukit cerakah, banjaran titiwangsa.. lame sket baru tangkap.. haha.. lawak gile ah..
xD

Unknown said...

meniti senja: seisi rumah aku pon sume ade fb,trmsuk adik aku yg paling kecik.haha

Unknown said...

kak CT:hihihi..tula kak..dulu orang nk tkena keyboard takut..kehkeh

Unknown said...

nad: hihi..curi kejap je..rehat japp..sakit mate dh ngadap keje..hehee..

haha..sian kat nad..kena perah otak sikit nk paham part tuh..kihkih..:D

Unknown said...

weeda: nk jadi eio kena isi borang die..try tanye tesdec,,

Anonymous said...

FB ni ada gak kebaikan dia.. plg seronok sekali dapat jumpa kawan lama.. yg kecik kecik dulu pun leh jumpa balik.. :)

Unknown said...

hehee..tula pasal mawar..mcm excited gile bile dpt jumpe derang balik..hehee..;)

Umi Nadiah said...

tahu xpe cma. makcik2 umi seme da ada fb. Mak umi je baru blaja main game gold miner pakai laptop. Nasib... kalo x, sure dia skodeng fb i you.. ckp psl cip awin kenit tu, suka dia chat ngn org. siap ingat artis lagi kite ni.. hakhak.

Unknown said...

umi: hahahaa..tula..family aku sume ade..kehkeh..

oo..si genit tu..yela..cma gtau die umi masuk prog tbkids tuh..kihkih..tu yg die ingt artis..hehehe..

SYAFIQ TENGKU said...

patik nye pensyarah bagi tau kelas batal kat FB
;P