Sunday, February 13, 2011

Zaman Tadika

Saya ingat lagi, zaman tadika...

Tengah syok main plastesin dengan kawan, tiba-tiba ada cendol atas kain saya. Pergh!! Hingus! Hijau! Eeeii..~ Terus saya meraung dan tak nak kawan dengan budak perempuan tu. Kesian dia. Maafkan saya ye awak! :(

Saya cuma tak suka kain saya kotor kena hingus. Kalau kelemumur, saya boleh maafkan.


Zaman tadika pun, dah ada budak laki gatal. Time beratur nak balik, tiba-tiba ada budak laki agresif datang peluk saya. Waa! Tsk! Terus saya meraung. Meraung lagi. Tu kerja saya zaman tadika, meraung. Terus cikgu pukul budak laki tu dengan rotan. Maafkan saya awak.

Saya tak suka awak peluk saya, sebab awak bukan suami saya lagi.


Time tu, saya rambut pendek. Berambut pendek buatkan saya tiba-tiba rasa comel. Memang saya perasan. Tapi, saya tak kesah, pasal orang yang cakap macam tu. Jadi, saya ikut je ape yang dieorang cakap. Saya tak salahkan?

Balik aje dari tadika, mak dah sediakan botol susu dan bantal kesayangan saya depan tv. Memang rutin wajib hisap susu botol. Sangat heaven.

Saya tak tau nak describe macam mana perasaan hisap susu botol. 6 years old still hisap susu botol, nasib baik gigi tak jongang. Yang pasti, saya tak bawak botol susu kat sekolah. Malu la wey..

Erm, dah la! Entri pun dah jadi macam budak umur 6 tahun yang baru nak up. Hahaha..


Whatever it is, zaman tadika saya sangat menyeronokkan!! :) Fafa pun seronok jugak. Tengok? Online sampai tertido! Sweet fafa! Love you!!

4 comments:

Pieka said...

hehe...knp kta sama eh? sya masa umo 6 thn pon minum dlm botol lagik.... blek tadika jaa dah jerit2 kat mak nak milo dalam botol susu.. hehe :D

pak long said...

salam...
haah kan..ghamai org kata kalau kuat isap susu botol gigi jadi JO....

Mr feckry said...

gua ingat lagi..gua kencing dalam suar mase tido..mase tu umrn 5 thn

Tie HT said...

anak manja ni ey :)