Sunday, January 20, 2013

Kadang JPJ ni menyusahkan.

Di tika dan saat aku sangat membutuhkan wang ni la JPJ datang nak hantar surat saman la, hape la.. Parking dekat LRT Jelatek pun nak kena saman.

Kesalahan: Menghalang lalulintas.

Kot celoh mane la aku menghalang lalu lintas tu. Padahal berpusu-pusu orang park kereta kat situ before ni. Takde pulak yang nak kena samannya. Tak paham benor la.

Hari ni pergi la kat JPJ Pudu sentral tu. Berkobar-kobar nak bayar saman kereta, pasal malas nak fikir lebih-lebih. Sekali orang tu cakap;

"ni bukan saman lagi, ni kira macam warning letter. Yang ni awak kena pergi ke JPJ wangsamaju.. bawak kereta sekali.. dia nak soal siasat owner kereta.."

I was like;

"what the hell nak kena soal siasat owner kereta? Aku bukan buat salah ape pun.. In fact, tu memang kereta aku..bukan kereta curi..lagi satu, mane ade aku tukar enjin ke, tukar spare part ke hape except tinted cermin kereta, tu pun bukan sampai tak nampak rupa orang kat dalam.."

Pasrah jela tadi. Bengang jugak. Mana taknye, dah jadi satu kerja lain pulak nak kena pergi JPJ wangsamaju. Dah la time weekdays je bukak. Bila masa dan ketika ntah aku nak pergi sana. Takkan aku nak ambik cuti semata-mata pasal ni. Aku rasa tak berbaloi kot. Haih. Ntah la......

No comments: