Friday, January 29, 2010

AKU MENANGIS!

Petang yang amat hot ni, aku mengelamun lagi. Mau ikot ibu ibu bapak bapak pegi Mydin mall agak malas. Mesti berhimpitan cam nasi himpit. So, aku decide mau sambung guling-guling atas lantai persis landak yang tercabut duri.

Fikiran aku serabut 2 3 hari ni. Gara-gara, masuk keje ditunda sampai bulan 4! Wtf! Mampus aku duk umah 2 bulan. Busan sampai tak de tahap dah! Kalau aku tau masuk lambat, maunye aku keje kat shah alam hari tu. Tak de aku memnbazir masa cam gini. Runsing! Sume orang aku nak marah. Diri sendiri pon aku tibai marah! Setan berlompat guling sarkis kegembiraan bila aku marah.

Tadi, abis solat, tibe-tibe air mata aku jatuh (jiwang time). Aku tak tahan dah beb! Tak tahan duk ulang alik macam orang mati bini laki. Aku perlu buat sesuatu! Aku perlu earn money sendiri! Nak jual nasi lemak ke? Nak jual popia goreng? Atau buat cupcakes? Masalahnye, kau pandai ke nak buat semua tu? Berangan jela kau shima ui!

p/s: Ya Allah, berilah kekuatan pada hamba-Mu ini. Aku semakin goyah Ya Allah. Tegarkan semangatku kembali! Amin~

14 comments:

mesarra said...

adoii sian plak
keje katne tu???
bosan2 jom makan sotong celup tepung..heheh

Era said...

Sabar k??

Einaz Shah Rizal Thomas said...

cantik blog ni..
especially header dia..
tomey mcm owner dia;)

ejon said...

huhu..sabor la cma..meh keje kt kafe ngn aku kt cni..sejam 4 rgt taw..haha

Nadd said...

shima,
be strong dear..
everything that happened, there's always a reason behind it..

btw,
knape kena tunda?
keja lecturer IT aitu ke?
or shima dapat offer lain?
*kepoh plak ai*
hiks!

Anonymous said...

wat cupcake ah. cri je mne2 resepi cmne nk wt dlm tnet. mst rmai yg nk.

misz benida said...

sbr2..
de hikmah la tu ko xg keje kt s.alam..
lgipon kn bpak ko xkasik...lex2..msa yg ade ko spend sunuk2 kt umh..bile dh keje nti,knpem ko xmmpu nk kcau mak bpak ko..hihihi

Raudzah said...

apsal lak kene tunggu bln 4???ko keje pe..teringin nk bt bisnes cupcake..tapi x tau dr mane nk mula..best nye cupcake..he3

Unknown said...

mesarra:: keje kat tengganu ni je.pegawai it.hihi..jum2.pantai teluk ketapang!

nemo:: ok dear. tanx..:D

bunga:: oh, tq bunga. u pon comey juge. :)

ejon:: bia btol jon?mu keje kat kafe?meh2 aku nk keje.kabor ke pok cik kafe.hiihi.

nad:: bkn keje lectrer nad.yg 2 shima da xpegi ari 2 kan.ni pegawai it kat tganu ni.ok,tanx nad..:)

mimi:: msalahnye kak shima takot jadi batu je cupcake 2 nanti.hehe..

benida:: eh eh.btol jgek ko ckp 2 ey.mase ni la aku nak kaco derang ye.hihi..nnti aku da keje,xley kaco ko dah.hehhe..

eily:: keje kontrak eily.kene tgu dak yang abis kontrak bulan 4 dulu, baru masuk. isk3.keje pegawai it kat terengganu ni je..

Aus MeLankoLik said...

byk2 besabar la wahai ankanda..
aku mampu doakan utk kau sahaja lah ,
sbb bapak aku pun aritu baru je amek pekerja
dah xde kosong
kalau x leh aku suggest jugak .

xpe , yang penting kau banyakkan minum air masak agar air mata tidak kekeringan.

ahaks !!

Unknown said...

ces.ko saje je kan??padahal ade je keje kosong, tpi wat2 xdek ey..hehehe..

mesarra said...

haa..jom jom berehhh aje..
camne nk kontek ni
heheheh

Unknown said...

kontek kt blog ley?:)

Anonymous said...

saya boleh bantu...huhuhu..nak x dalam tempoh 3 bulan boleh dapat pendapatan RM30,000...haaa..kalau nak tau lebih lanjut..boleh call saya...0173449914 (Wawa)
sesiapa sahaja pon boleh..janji waras...