Tuesday, January 19, 2010

EMPLOYEE or EMPLOYER

Waduh! Satu hari da lepas. Sangat busan kat umah. Mau kuar pegi jalan-jalan kat BB lagi ngan cik faiz. Tetibe je kan. Hehe.

Malam ni, aku sama cik Faiz diskus la sikit pasal employee and employer. Ok. Beza antara E ngan R aje, tapi banyak bedaan.

1- Employee kena kerja bawah orang, while employer dapat jadi bos.
2- Employee kena buat kerja sama all the time, while employer ley buat kerja berlainan, pasal orang bawah ade macam-macam attitudes.
3- Employee kena buli while employer bley buli orang. Hehe. Aku suke!
4- Employee kena datang keje awal pagi (aku mmg susah nk buat nih), while employer ley gi keje pukul 10 malam.

Aku nak kerja (employee) and at the same time mahu buat network (employer). Tapi, cik Faiz cakap susah buat 2 benda dalam satu masa. Banyak jugek yang kami bahaskan dalam parlimen hp.

So, aku buntu. Korang rase, camane?

p/s: Tak sabar nak jumpe cik faiz mid sem break nih! Yeyeyey!

3 comments:

Unknown said...

jadi employer aje :D BEST!

Anonymous said...

mula2 employee dh ade kekuatan baru employer ok!

Unknown said...

dylan: btol! xpayah pikir bangun awal..hihi..

kf: em...bile la employee tu nak ade kekuatan..hehe..