Monday, June 22, 2009

Kursus Jati Diri Sejati

(Waiting for my mom's frend)

On 18th till 20th of June, saya ada kursus Jati diri anjuran UMNO. Hehe. Nak buat camane. Mak kuat politik, so anaknye kena semangat la kan. Hehe. :) Kursus ni somewhere dekat Merang la. Tuk cawangan saya, hanya 2 org perempuan terpilih and 8 lagi guys. And saya salah seorang dari perempuan yg terpilih tu. Hihi.

(Tempat yang saya bertapa)

Kira OK la tempat ni. Toilet sume bersih ngan ade ekonnye. OK la kan tuk peserta kursus. Hehe. Saya bukan demand sangat pon. Heh!;p


(Peserta!Senam diri!Ngee!)

Time ni sume kena q. Sebab nak amik kunci bilik. 1st day pun da kena mcm ala-ala tentera kan. Hehe. Tapi,komando dia baik aje, cume tegas time nak bagi arahan. Hehe.


(Bilik saya dan roomate. Hehe)

Finally, saya dapat la bilik. No 14. Hehe. Ni la roomate saya. Kak Nadia ngan Kak Dah. Hehe. Sekali ngan Da jugek. Hehe. Kami yang paling lambat buat keje. Haha.


(Landing atas katil Kak Nadia. Hehe)


(Tengah menuntut ilmu persilatan Gerakan Selendang Merah)

Kat sane, saya kena belajar Silat Kuntau atau Gerakan Selendang Merah. Hehe. Nasib baik saya ade asas Silat Cekak Malaysia. OK la kalau nak sepak ke, punch ke. Kirenye x kekok la. Hehe. Presiden Silat Kuntau pun ade turun sekali. Beliau nak tengok kami. Hehe.


(After senaman pagi. Bez pasir kat sini)

Esoknye kena buat senaman pagi kat pantai. Tak ley main air. Uwaa! Hukhuk. Tapi takpela. Saya ni pun penakut je. Hehe. Air die amat cantik. X kotor pon! :)



(Berdebar nak sparing jap lagi. Hehe)

Malam tu kami kena sparing. Berdebar gile saya. Lame tak cebuk orang. Huhu. Takut tersalah hentam kuat aje. Hehe. Mule-mule saya partner ngan Da. Saya lawan die. Saya menang game ni. Hehe. Kedian, Ayah Pa (komando)amik name saya tuk next sparing, kena tnjuk depan Presiden Gerakan Selendang Merah, Ayah Wan.

So, Ayah Pa match saya dengan Kakak yang lagi tinggi dari saya n agak tough. Gerun. Isk2. Dalam hati ni ,"Ley ke aku menang nih. Haih."

Alhamdullilah. Akhirnya, saya menang jugek tuk game tu. Hehe. Gembirenye. Lame dah tak sparing. Yela, dah lame xpraktik buah silat cekak nih. Sian kakak tu, betul-betul kena punch kat muka dia. Dia plak suke sepak saya. Hehe. Kaki dia lagi panjang. Ngee! :D


(Kami da mau pulang!)

Yang paling menggembirakan saya apabila dapat ucapan tahniah. "Tahniah! Bagus awak main tadi.",kata Ayah Wan, Presiden Gerakan Selendang Merah. Hehe.

2 comments:

Ash said...

kuat umno demo nih..ahaha

Unknown said...

Haha.Mestila Ash.Kena kuat dari semua benda.Ngee!:)