Thursday, July 16, 2009

Keinsafan

OK.Next!!

"Assalamualaikum. Nama saya Nazatul Shima Mohd Sabri, asal kuala terengganu, skool computer science, skank dah final year..Saya amik subjek munakahat ni sebab opsyen.", saya berkata-kata dengan yakin bagai menyua mikrofon di mulut. (ayat metafora lagi. Jangan caye. Hihi)

"Ok. Terima kasih Nazatul.", kata Dr. Hasanah(Usually, lec aje yang panggil Nazatul,OK?)

"Semua yang saya dengar hari ni, amik subjek munakahat ni sebab opsyen la, nak cukupkan unit la, macam-macam. Apa kata, amik subjek ni kerana Allah??", luah Dr. Haslina pada kami di bilik tutorial 001/002 di skool Ilmu Kemanusiaan.

Saya tertunduk malu. Iye. Kenapa saya tak berfikir macam tu? Sedangkan, sebelum mula pembelajaran, saya tak lupa untuk berdoa. Doa penerang hati dan doa memudahkan memahami ilmu. Saya perlu lebih peka lagi. Insyaallah.


No comments: