Monday, June 14, 2010

ZIONIS ISRAEL!


Semalam, aku tengok Global di 1. Isu Turki dan Israel. Bila aku tengok program ni, baru dapat membuka lagi minda aku mengenai Israel yang kita sedia maklum sangat kejam dan tak berhati perut. Turki yang satu masa dulu pernah jadi kawan karib Israel, sekarang memusuhi Israel gara-gara Israel main tikam tikam belakang. Haiya! Banyak bodoh dan bahlol Israel ni. Peristiwa Mavi Marmara 31 May lepas banyak memberi hikmah pada orang Islam amnya untuk sama-sama menentang zionis Israel ni. Tengoklah. Dulu, Turki tak ambik endah pasal rakyat Palestin yang teraniaya, sekarang mereka sama-sama menentang Israel dek kerana 9 orang Turki telah terbunuh dalam peristiwa tu. Lagi, paderi pon turut sama ikut orang Islam bersembahyang ketika Mavi Marvara diserang.

Kalau nak ikutkan, arab boleh sangat nak membantu Palestin pasal senjata dieorang lagi banyak berkabuk, tapi mentaliti dieorang sangat kolot. Bak kata terengganu, " mu mu, aku aku". Paham tak? Kirenye, dieorang tak mau amik port la pasal ni. Kalau nak jugak dieorang bantu Gaza, bayar sebanyak berapa bilion USD ntah. Gila sial betol. Senjata orang arab lagi banyak dari Israel 4:1. Tapi, kenapa dia tak nak tolong orang Palestin? Sampaikan bekalan asas yang nak dihantar ke Gaza pon dieorang sekat. Ntah pape. Kalaulah orang Arab bersatu dan menentang Israel. ~

9 comments:

naz said...

itu yang janggal nya. kita bagai nak rak membantu tapi negara arab maacam haprak macam mesir kalau buka sempadan pun dah bagus rasa nya

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

KALAU bersatu...
masalah nye tidak...
bak kate org ganu mu cakap td...

Nazatul shima said...

naz: tau xpe..pentingkan diri sendiri betol la mesir nih..haih..

Nazatul shima said...

meniti senja: emm..yela.kalau la org arab tau implikasi kalau die membantu Gaza..

Mimi ! said...

delete Israel!

shasha said...

betol sgt3..kalo negara arab bersatu mesti dapat perangi Israel nii.. kita yang di sini hny mmpu berdoa jaa... hmmm...

Nazatul shima said...

mimi: yup!true! kalo israel mampus, dunia akan aman..

Nazatul shima said...

shasha: yup..insyaallah..berkat doa kite bersama, dapat kita hapuskan israel laknatullah!

Uruchimaru @ kf said...

meke kang keturunan degil !