Monday, January 17, 2011

Burger

Kenapa burger?



Tajuk yang agak nipis di sini. Tapi saya akan cuba huraikan. Kehkeh.. Perasan tak, kalau makan burger hari-hari tanpa henti akan menambah kan lemak badan? Perasan? Fizikal badan akan bertambah 'montok' dan mungkin akan mengalami sindrom kerongkong tersekat akibat lemak yang melekat di kerongkong.

Tambahan, jantung akan mengalami simptom-simptom yang akan menyebabkan kita sukar nak bernafas. We can called it, sindrom ' fayahanafasis'.

Boleh nak makan burger tu, tapi tak perlu la beli sampai tiap-tiap malam ye.. Hehehe.. Kaya la si otai burger. Kesian kat Ramlee Burger. Dulu, Ramlee Burger la yang famous amos kan?
Errmm, mungkin encik Ramlee patut tukar nama yang lebih komersial. Contohnya, Lee Burger. Wow! Mesti chinese pun akan makan burger tu dari makan kat mcD. Ye tak? Haha..

Dulu, saya suka makan burger. Dalam seminggu, saya beli 3 kali!

Dan, sebagai balasannya, saya mengalami perubahan fizikal 'montok' yang amat dahsyat! Perghhhh! Bila dah ada kesedaran, maka pemakanan burger dah dikurangkan. Tak rugi pun tak makan burger, tapi rugi kalau tak makan lauk singgang ikan. Slurpp..



So, kenapa burger? Sebab dia bezzzz~ :)

-credit idea by en.bf- love-

18 comments:

Mimi ! said...

hahaha. lucu gambar tuh. yeah, burger memang sedap. kalu ore lain, xleh mkn byk sangat. to klu ore, buleh. untuk pertambahan lemak dop? haha

zulkbo said...

Salam Cma..
ermmm..sedapnya singgang dia..
masakkan kegemaranku..lapar
la pulak??

Nazatul shima said...

mimi: hahaha...ye ah...kalu kak cma yg makan hari2 jawabnye ge belon la mimi..hehe..mimi ley try mkn..mne tau, ley tmbh lemak..hee..:D

Nazatul shima said...

zulkbo: salam...hehe..mmg sedap singgang ni..nnt suh wife buat yep..hehe

Uchi kay-f @hmad said...

TETIBE LAUK IKAN MASAK SINGGANG INTERFRAME EKK!

besi said...

shima.. i suka burger..rahsia burger sedap ialah jgn makan selalu
kena makan sesekali je...baru la feel....penyakit pun kurang
tak percaya? cuba la

black_mel said...

xpenah makan masak singgang..sbb x suka mencuba benda yg belum penah try..;)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku pernah makan singgang...
xlayan la..
aku nye tekak la..
hehehe...

Nazatul shima said...

uchi: yela...ikan singgang bez tu!:)

Nazatul shima said...

besi: yup...btul2..kna mkn sekali 3 bulan ke..hehe..baru feel..hehee

Nazatul shima said...

black mel: so lepas ni, try ok! tak rugi pon..sedap!:)

Nazatul shima said...

ms: eleh....ko nye tekak western..tu pasal la xley nk layan..hakhak..

Mr feckry said...

gua dah lama tak makan bege la, teringin plak

Lovely Bella said...

huhuh tetibe rs cm nak makan beger plak.. huhu

Vanilla Popsicle said...

ramly or ramlee? hehe :)

Nazatul shima said...

feckry: nnti suh wife ko buatkan ye..hehe..

Nazatul shima said...

lb: meh jom makan!hehehe...sedap jgk skli skle ni..hehe..

Nazatul shima said...

vp: hihihihi...bunyi same je darling..kihkih..:P