Saturday, January 29, 2011

Gembira dan Sedih

Petang semalam hang out ngan kawan-kawan kat rumah. Kitaorang pergi jalan-jalan kat Pantai Batu Burok. Dah lame kot saya tak pergi sane. Angin punya kuat giler! Sape yang agak-agak berat 15kilo tu, insya-Allah mungkin terbang. :)



Dalam mulut jangan sangka takde pape. Makanan penuh dalam mulut dan telah disorokkan. Cube cari. Hakhak..

Balik dari hang out, terkejut dengar berita jiran sebelah rumah saya dah nazak. Masya-Allah.. Terkejut sangat-sangat. He's still young. Area late 30. Menghidap barah hati. Dan bila saya nak pergi ziarah, arwah dah meninggal dunia.

Menitis air mata. Tak tahan sebak bila tengok wife dan seorang anak perempuan arwah menangis. Masya-Allah.. Syahdu.. Simpati sangat-sangat. Sempat saya sedekahkan Yassin di sebelah arwah yang kemas diselimuti dengan kain batik. Semoga arwah ditempatkan dalam golongan orang yang soleh dan beriman.

Kita tidak akan tahu, bila akan mati, dan saya berpesan kepada diri saya dan semua orang, marilah sama-sama kita banyakkan beribadat dan menjauhi kemungkaran. Berusaha ke arah kebaikan.. Mati tidak akan menunggu kita. Nauzubillah.. Sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham Pak Mat.. Al-Fatihah...

10 comments:

cik Nemo said...

cantek tudung kamu. nak pakai mcm tu tapi tak confident. huhuhu!

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

al-Fatihah...

pak long said...

salam..
sedekahkan alfatihah buat arwah

Mr feckry said...

gua termenung jap

Firdaus Kasim said...

awk memang cantik shima!

Nazatul shima said...

nemo: kena ade confident ok..:) shima pon x konfiden jgk mule2 tu..last2 salu try n error, rase slesa at last..:)

Nazatul shima said...

ms: trtime kasih ms..ko ke mane? lame ilang..heee

Nazatul shima said...

pak long: trime kasih pak long..

Nazatul shima said...

feckry: termenung pikir bile kite akan dijemput oleh Pencipta kita..

Nazatul shima said...

firdaus: ouch..xla firdaus..biase2 aje..:)